Όλοι θυμόμαστε την αγωνία που μας κυρίευε το περασμένα
καλοκαίρι εξαιτίας της φυγής Κρόιφ και Χόφλαντ. Ακόμα, δεν ξεχνάμε την μεμψιμοιρία
για τον νέο μας προπονητή, κάποιον νεαρό
και άγνωστο Ισραηλίτη. Φοβηθήκαμε ότι θα χαλούσε το επιτυχημένο μοντέλο και ότι θα
γυρνούσαμε στα παλιά.
Γιατί σας τα θυμίζω όλα αυτά; Διότι εάν μας έλεγαν το
περασμένο καλοκαίρι ότι θα καταφέρναμε με αυτή την ομάδα να παίζουμε κατά
διαστήματα το καλύτερο ποδόσφαιρο στην Κύπρο, να κάναμε ρεκόρ ανέπαφης εστίας και
φυσικά να καταρρίπταμε το ρεκόρ συγκομιδής πόντων, θα γελούσαμε! Ας είμαστε
ειλικρινείς, δεν το πιστεύαμε… Η ομάδα είναι αυτή που μας έκανε να βάλουμε
ψηλότερους στόχους! Όχι, εμείς! Και τελικά η ίδια η ομάδα που μας ανέβασε, η ίδια μας κατέβασε. Ή αν
προτιμάτε, κάναμε μια επιτυχημένη σεζόν που… απέτυχε στο τέλος.
Δεν θα σταθώ στο τι φταίει. Εξάλλου, όλοι έχουμε τις απόψεις
μας, μιας και είμαστε εν δυνάμει προπονητές της κερκίδας. Θα το θέσω διαφορετικά: μεγαλύτερο
κέρδος για εμάς είναι να δούμε τι μάθαμε απ’ αυτή τη χρονιά, παρά να αποδίδουμε
ευθύνες εδώ κι εκεί. Να μάθουμε και να θέσουμε τις προτεραιότητές μας. Να δούμε
ποιοι εξω-αγωνιστικοί παράγοντες είναι βαρίδι στο πόδι (για τους αγωνιστικούς παράγοντες αρμόδιος είναι ο εκάστοτε προπονητής).
Κατά την ταπεινή μου γνώμη πρέπει να επικεντρωθούμε στα εξής:
- Να διατηρήσουμε το επαγγελματικό μοντέλο που εφαρμόζεται εδώ και τρία χρόνια
- Να ενισχύσουμε ουσιαστικά την επωνυμία μας ως προσέλκυση οπαδών και χρηματοδοτών
- Να στοχεύσουμε άμεσα στο γηπεδικό είτε φεύγοντας είτε ανακατασκευάζοντας το ΓΣΖ
- Να σχεδιάσουμε και να ξεκινήσουμε μια σύγχρονη και επιθετική επικοινωνιακή πολιτική
Μοντέλο
Ίσως το πιο σημαντικό μάθημα που πήραμε είναι ότι η ΑΕΚ δεν
βασίζεται σε πρόσωπα. Ότι όποιος και να φύγει δεν χαλάει ο κόσμος. Ότι ακόμα
και με μειωμένο προϋπολογισμό μπορείς να φτιάξει ανταγωνιστικότερη ομάδα. Ότι οι
ομάδες φτιάχνονται με τη σωστή χημεία. Η ΑΕΚ, στην μετά Κρόιφ εποχή, κατάφερε
να γίνει ακόμα καλύτερη. Κατάφερε να φέρει καλύτερους παίκτες με λιγότερα λεφτά. Να παίζει εξαιρετικό ποδόσφαιρο. Η ΑΕΚ μεγαλώνει, χωρίς να πληρώνει τα εκατομμύρια άλλων ομάδων. Το μοντέλο αποδίδει και πρέπει να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού.
Κόσμος
Κακά τα ψέματα, ο κόσμος της ΑΕΚ δεν χαρακτηρίζεται από έντονο
παλμό. Οι λόγοι είναι πολλοί και δεν είναι του παρόντος. Η πιπίλα όμως ότι δεν
πάμε καλά επειδή δεν έρχεται ο κόσμος δεν μας βγάζει πουθενά. Στις μέρες που
ζούμε για να έρθει κάποιος γήπεδο είναι μια επιλογή που θα κάνει σταθμίζοντας πολλούς
παράγοντες: όπως η τιμή του εισιτηρίου, το θέαμα που θα δει, οι συνθήκες που
επικρατούν στο στάδιο, η σχέση που έχει η ομάδα μαζί του, η πίστη ότι υπάρχει
διαιτητική δικαιοσύνη κ.λπ. Οι εκκλήσεις δηλαδή δεν αρκούν, ανήκουν σε
παλαιότερες εποχές. Σήμερα, με τόσα πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος, για
να έρθει στο γήπεδο χρειάζεται να έχει σχέση με την ομάδα. Και όπως γνωρίζουμε
όλοι, η σχέση των περισσοτέρων ΑΕΚτζήδων με την ομάδα είναι… Πλατωνική. Άρα, η
διοίκηση πρέπει να βγει έξω, να δημιουργήσει την αίσθηση ότι ο καθένας είναι
σημαντικός και ότι είναι ωραίο να είσαι ΑΕΚ. Κάποιος που έχει έστω τις στοιχειώδεις
γνώσεις μάρκετινγκ γνωρίζει ότι σήμερα είμαστε στην εποχή των brands. Προσελκύεις υποστηρικτές αναπτύσσοντας
την επωνυμία σου. Εκεί πρέπει να στοχεύσουμε!
Στάδιο
Δεν περιμέναμε το 2013 για να μάθουμε ότι το ΓΣΖ είναι
αντι-έδρα. Ότι η ΑΕΚ ουσιαστικά δεν έχει έδρα! Παίζουμε μονίμως εκτός έδρας! Είναι
ένα γήπεδο 33 χρόνων, με τις κερκίδες των φιλοξενουμένων πιο κοντά στο χορτάρι
απ’ ότι οι δικές μας, με τριτοκοσμικές τουαλέτες, υποτυπώδη κυλικεία κ.λπ. Τα
πράγματα είναι κυνικά απλά: όσο παίζουμε στο ΓΣΖ, τόσο στερούμαστε τη δυνατότητα να
κάνουμε το κάτι παραπάνω. Το τι θα γίνει (μετακόμιση ή ανακατασκευή) πρέπει να γίνει η προτεραιότητα μας.
Επικοινωνία
Τη φετινή χρονιά γίναμε μάρτυρες διάφορων μέσων να «μανατζάρουν»
παίκτες μας, να προσπαθούν να ορίσουν την τιμή πώλησης του προπονητή, να
καθορίζουν τους στόχους μας, γενικά να περνούν στην κοινή γνώμη ποια είναι η
ΑΕΚ, πώς πρέπει να λειτουργεί, ποια είναι η θέση της και ποιοι είμαστε. Με άλλα λόγια, έφτιαχναν την ταυτότητά μας ερήμην μας! Ένα απλό search στο Twitter,
στο Facebook, στον
παγκόσμιο ιστό δείχνει ότι τα μηνύματα της ΑΕΚ απουσιάζουν. Αντιθέτως,
βομβαρδιζόμαστε καθημερινά με μηνύματα του Αποέλ, της Ομόνοιας κ.ά. Στο βαθμό που δεν είναι προς το συμφέρον μας να έρθουμε σε
ρήξη μαζί τους, το μόνο που μπορούμε εύκολα να κάνουμε είναι να επιτεθούμε επικοινωνιακά.
Να προβάλλουμε, δηλαδή, τα μηνύματά μας στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα καθημερινά.
Ό,τι κάνει κυρίως το Αποέλ δηλαδή, όπου μέχρι και τι νούμερο παπούτσια φοράει ο
φροντιστής τους μας το έχουν πει. Για να αναπτύξεις μιαν ομάδα, εκτός από την ομάδα καθεαυτή,
απαιτείται, πλέον, να μεταδίδεις τα μηνύματά της καθημερινά, προλαβαίνοντας παραπληροφόρηση,
κιτρινισμό και αποπροσανατολισμό. Γιατί η επίσημη ΑΕΚ να μας αφήνει
εκτεθειμένους στον κάθε δημοσιογράφο που τα κίνητρά του μπορεί να είναι αλλότρια;
Γιατί να μην έχει ισχυρή φωνή; Το παιχνίδι δεν
παίζεται μόνο στο γήπεδο, αλλά και στο επικοινωνιακό γήπεδο. Εκεί τα πάμε
χάλια. Όλο το διαδίκτυο περιστρέφεται, κυρίως, γύρω από το Αποέλ. Κουραστήκαμε
να μιλάνε εκ μέρους της ΑΕΚ αθλητικογράφοι προσκείμενοι σε άλλες ομάδες. Καιρός
να διεκδικήσουμε τη φωνή μας!
Το ότι δεν πήγαμε Ευρώπη δεν είναι το τέλος του κόσμου. Περάσαμε πραγματικά δύσκολες στιγμές. Οι εικόνες της Β' κατηγορίας είναι νωπές στη μνήμη μας. Η οικονομική κρίση, θα υποβαθμίσει γενικώς το ποδόσφαιρο μας. Ήδη ομάδες χάνουν βαθμούς, άλλες χρωστούν εκατομμύρια και βρίσκονται στον αναπνευστήρα. Τουναντίον, η ΑΕΚ αναπτύσσεται σε στέρεα θεμέλια. Έδειξε ότι μπορεί με μικρό προϋπολογισμό να φτιάχνει ανταγωνιστική ομάδα. Επίσης, το χρέος μας είναι μικρό και διαχειρίσιμο Είναι γι' αυτό το λόγο που μόνο αισιόδοξα μπορούμε να βλέπουμε το προσεχές μέλλον. Μέσα σ' ένα πρωτάθλημα ομάδων που φυτοζωούν, η ΑΕΚ ως μία από τις 2-3 πιο υγιείς ομάδες, μπορεί να ξεκινήσει μια περίοδο κυριαρχίας!
Το ότι δεν πήγαμε Ευρώπη δεν είναι το τέλος του κόσμου. Περάσαμε πραγματικά δύσκολες στιγμές. Οι εικόνες της Β' κατηγορίας είναι νωπές στη μνήμη μας. Η οικονομική κρίση, θα υποβαθμίσει γενικώς το ποδόσφαιρο μας. Ήδη ομάδες χάνουν βαθμούς, άλλες χρωστούν εκατομμύρια και βρίσκονται στον αναπνευστήρα. Τουναντίον, η ΑΕΚ αναπτύσσεται σε στέρεα θεμέλια. Έδειξε ότι μπορεί με μικρό προϋπολογισμό να φτιάχνει ανταγωνιστική ομάδα. Επίσης, το χρέος μας είναι μικρό και διαχειρίσιμο Είναι γι' αυτό το λόγο που μόνο αισιόδοξα μπορούμε να βλέπουμε το προσεχές μέλλον. Μέσα σ' ένα πρωτάθλημα ομάδων που φυτοζωούν, η ΑΕΚ ως μία από τις 2-3 πιο υγιείς ομάδες, μπορεί να ξεκινήσει μια περίοδο κυριαρχίας!
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ & ΔΟΥΛΕΙΑ!
14 ΑΕΚΤΖΗΔΕΣ ΜΙΛΗΣΑΝ! ΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΕΔΩ!:
je kati allo! persi pu epiame evropi evoi8ise mono sto goitro tis omadas!
afu ikonomika pale en efkikame pupano
1o:gipediko
2o:na men afinoumen ton ka8e proponiti podosferisti na sikonete je na fefkei opote tou kapnisei xwris na pernoume pute ena euro
3o:epitelous na fkei kapios tis dioikiseis kai na valei stin 8esi tous oullous toutous tous dimosiografiskous pou xrostume ena mikro poso je ekaman ta pramata tragika enw kapies omades en llume onomata xrwstoun 19 je 13 ekatomiria je en oulla meli gala
To montelo stamitise otan efige o hofland. Meta ekane to party o proponitis
πρέπει να βρεθεί προπονητής επιτελούς για να υλοποιήσει ένα πλάνο 5ετίας και. η διοικηση στο συγκεκριμένο θέμα πρέπει να λειτουργήσει όπως κάμνει στα υπόλοιπα, με σοβαρότητα και μακροχρόνιο πλάνο. και το ότι μας πολεμούν συνέχεια, άνευ λόγου και αιτίας δείχνει πόσο μας φοβούνται...
πάρα πολύ καλό άρθρο. Το θέμα ειναι να συνεχίσουμε να κινούμαστε σε επαγγελματικά πλαίσια για να κτίσουμε νοοτροπία.
Μόνο έτσι θα μπορέσουν/με να εμπεδώσουν/με οτι είμαστε μια μεγάλη ομάδα και να διεκδικήσουμε και τίτλους
GIPEDO. tipote allo
ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΜΑ ΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΣΤΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ , ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΒΕΙΣ...
1. Γήπεδο
2. Μείωση τιμής εισιτηριων διαρκειας και μείωση τιμής κανονικών εισιτηριων ούτος ώστε ο κόσμος να έρθει πάλι κοντά στην ομάδα με συνδυασμό με γήπεδο. Πιστεύω ότι το αμμόχωστος είναι ότι πρέπει.
Πιστεύω ακόμα ότι ο κόσμος πρέπει επιτέλους να ακουστεί και να πάρει τα ηνία στα χερια του ούτος ώστε η ομάδα να κάνει αυτό το κάτι περισσότερο που όλοι θέλουμε.
ο μιχαηλίδης είπε για τον κόκκινο φάκελο με την δόξα ότι δεν έγινε εξ υπαιτιότητας της ομάδας μας και οι παραπάνω 'αντικειμενικοί' δημοσιογράφοι το έθαψαν.
kala re pios kosmos na piasi tin omada sta xeria tou.. sovaromilate?
o kosmos mas eshi tin xiroteri nootropia san fila8loi dioti ultras den imastan fetos!! makari tu xronu epidi me tin sispirosi p vlepo j me tn dimiurgia sindesmou sta xorka mazoto ktl oi aekjies p en erkuntan gipedo enna epistrepsun!!
δείτε το βίντεο στο 7:30 που αναφέρεται ο μιχαηλίδης στους διαιτητές.
http://www.protathlima.com/content/league/story.jsp?league_id=1&id=148671
δείτε τί γράφει ο αντιαεκτζής στο σπούπερσπορτ, ανυπόγραφο βέβαια... παιδια κάμετε το θέμα, περιπαίζουν μας και εμείς διαβάζουμεν τους.
http://sport-fm.com.cy/paraskhnio/item/25501-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%B1%CF%8A%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1.html δεν ξαναμπαίνω δαμέσα και ούτε θα ξαναπιάσω εφημερίδα τους! είναι γελοίοι!
ΛΙΡΑ ΕΚΑΤΟ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Ο ΕΛΝΤΕΡ ΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ.ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΥ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ Η ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΤΟΝ ΔΩ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΜΕΣΟΣ ΠΟΥ ΣΚΟΡΑΡΕΙ,ΜΑΡΚΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΡΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΜΑΡΚΟ ΠΑΙΣΑΟ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Πολύ καλό το άρθρο σας παιδιά. Είμαι και εγώ ένας εξ αυτών που πιστεύουν πολύ στο μάρκετινγκ των ομάδων και ότι αυτές θα πρέπει να χειρίζονται σαν μια επιχείρηση πλέον.
Επίσης πιστεύω ότι σαν blog έχετε πιάσει τον παλμό του γνήσιου ΑΕΚτζή και το τί αντιπροσωπεύει η ΑΕΚ για τους πλείστους μας. Το να δουλεύεις σωστά, πρωτοποριακά, να μην είσαι μέλος του κατεστημένου και να μήν στηρίζεσε σε καμία πλάτη παρά και μόνο στις δικές σου δυνάμεις. Να είσαι γνήσιος και να κάνεις πάντα τον αγώνα τον καλό. Όπως έγραφε και το έμβλημα της ΕΠΑ παλιά: "Ου το νικάν αλλά το καλώς αγωνίζεσθαι"
Σε αυτές τις αξίες θα πρέπει να πατήσει το μάρκετινγκ της ομάδος μας και θα πρέπει όλοι όσοι πέρνουν ψωμί από αυτή την ομάδα να τα έχουν πρώτα σαν δικές τους αξίες για να μπορούν να τα μεταφέρουν.
Ένας άλλος πυλώνας που πρέπει να χτίσει η ομάδα είναι η σχέση της με την πόλη και τους ανθρώπους της. Ευτυχώς έχουμε πλέον ένα πάρα πολύ καλό δήμαρχο ο οποίος κινείται σε σωστές γραμμές και έχει δημιουργήσει κινητικότητα στην πόλη με τις εκδηλώσεις, την εθελοντική εργασία κτλ. Η ΑΕΚ σαν μέλος αυτής της πόλης θα πρέπει να είναι παντού! Στις εκδηλώσεις της πολής είτε αφορούν αθλητικά δρώμενα, είτε εκδηλώσεις είτε εθελοντισμό. Έτσι κτίζεται η σχέση και έτσι μεγαλώνει η ομάδα. Δεν αρκούν μόνο οι συναντήσεις στα σχολία. Που κατά τα άλλα είναι πολύ καλό βήμα επειδή έρχεται σε επαφή με την νέα γενιά δημιουργώντας τους μικρούς ΑΕΚτζήδες!
Και να μην ξεχνούμε ότι Λάρνακα είναι και η επαρχία της - όχι μόνο η πόλη.
Όσο αφορά το γήπεδο, κακός χρονισμός λόγω κρίσης η επανακατασκευή του ΓΣΖ ή η δημιουργία νέου γηπέδου. Όμως, εάν ενώσουμε δυνάμεις και με την συμπολίτιδα ΑΛΚΗ θεωρώ ότι θα μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε και μόνο θετικά μπορεί να μας φάρει η δημιουργία αυτού του εγχειρήματος.
Πρέπει φυσικά και αυτό να δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκά πρώτυπα και εξηγούμαι. Σε όλο τον κόσμο το γήπεδο δεν είναι ενας χώρος όπου ο κόσμος μαζεύεται κάθε Σάββατο ή Κυριακή για να απολάυσει την ομάδα του.
Είναι ένας πολυχώρος για όλη την οικογένεια 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα.
Είναι ο ίδιος ο χώρος και πηγή εισοδήματος για την ομάδα αλλά και ναός έμπνευσης για τους οπαδούς. Ένας χώρος που ο Σκαλιώτης μπορεί να νοιώθει περήφανος που θα τον έχει.
Αυτές οι δικές μου σκέψεις
Κώστας Μ.
Περήφανος ΑΕΚτζής!
AIMA TIMH AEK MIA ZWH
ANTROS FANERWMENI
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με ακατάλληλο περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.
Παρακαλούμε όπως βάζετε ΟΝΟΜΑ ή ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ για να δημοσιευθεί το σχόλιό σας.