Έχουμε εντοπίσει ένα πολύ ωραίο άρθρο από τη σελίδα «Περι...γραφής» και σας το παρουσιάζουμε.
Μου αρέσει πολύ το ποδόσφαιρο, κάποτε μάλιστα έπαιζα συστηματικά. Τώρα πια βέβαια, λόγω ηλικίας δε παίζω, αλλά βλέπω όσο μπορώ και προφταίνω. Είναι λοιπόν λογικό να... ξέρω μερικά πράματα γι' αυτό το άθλημα. Έτσι κάποτε που κουβέντιαζα με κάποιο προσφιλές μου πρόσωπο, θέλοντας να του δώσω να καταλάβει, μίλησα ποδοσφαιρικά.
Όλοι κι όλες θα 'χετε ακούσει για κείνους τους διπλούς αγώνες που γίνονται και στις δυο έδρες εναλλάξ, μεταξύ δυο αντιπάλων, αθροίζονται τ' αποτελέσματα των δυο αγώνων και προκρίνεται κείνη η ομάδα που πέτυχε συνολικά, τα περισσότερα τέρματα. Αυτό μου 'δωσε τροφή τότε, για ένα παράδειγμα περί οπαδών κι έπειτα μου 'δειξε κάτι, που μέχρι τότε δεν είχα μπορέσει να καταλάβω.
Ας το δούμε λοιπόν μαζί:
Έχουμε λοιπόν δυο αγώνες με δυο ομάδες έστω περίπου ισοδύναμες. Θα παίξουνε πρώτα στην έδρα της μιας κι έπειτα στης άλλης, εξασφαλίζοντας ένα είδος δικαιοσύνης. Γιατί στην έδρα της, κάθε μια απ' αυτές θα 'χει πλεονεκτήματα. Θα 'χει το περιβάλλον της (μελέτες έχουν δείξει ότι νιώθουν καλύτερα, όλα τα έμβια όντα στο χώρο τους, απ' ότι αν ήταν κάπου αλλού), θα 'χει το κοινό της κατά συντριπτική πλειοψηφία (πράμα που σημαίνει ότι θα 'χει ανάλογη ψυχολογική υποστήριξη, αλλά και θα μπορεί να τρωθεί επίσης ψυχολογικά, ο αντίπαλος, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να επιτευχθεί ο επιθυμητός στόχος που 'ναι η τελική επικράτηση) και θα 'χει κάπως ευνοϊκή διαιτησία (έστω ένα 60-40% που κι αυτό πάει ανάλογα με την έδρα και παίζει κι αυτό το ρόλο του).
Αυτό λοιπόν είναι ένα είδος δικαίου, δηλαδή να παίξουν οι δυο ομάδες και στις δυο έδρες. Δε νομίζω να υπάρχει καμία αμφιβολία σ' αυτό. Αρκεί φυσικά να τηρηθούν οι κανόνες. Όλοι όσοι παρατέθηκαν άνω.
Εγώ όμως αγαπώ το καλό ποδόσφαιρο. Θέλω να βλέπω καλό θέαμα κι έτσι όταν πάω στο γήπεδο και δε παίζει καλά η ομάδα μου, δε μπορώ να την υποστηρίζω τυφλά. Ειδικά μάλιστα αν η ..."εχθρική" ομάδα παίζει καλύτερα. Τότε δε μπορώ παρά να παραδεχθώ το σωστό. Όταν λοιπόν πήγαινα στο γήπεδο κι έβλεπα κάποιος αντίπαλος να τρώει μια κλωτσιά τέτοια που θα μπορούσε να χάσει ακόμα και το πόδι του, εκνευριζόμουν με τον παίκτη μας. Κι όταν ο καημένος ο διαιτητής τολμούσε να σημειώσει τη παράβαση κι άκουγε τα εξ αμάξης από τους οπαδούς μας, εγώ μιλώντας στους δίπλα έλεγα:
-"Ρε παιδιά, τι λέτε τώρα; Εδώ κόντεψε να τονε σκοτώσει!" και πιο πολύ εκνευριζόμουν όταν μου απαντούσαν... εντελώς μα εντελώς τυφλά και φανατικά:
-"'Ασε μας ρε φίλε... εδώ είναι μπάλα, δεν είναι κατηχητικό!"
Ακόμα πιότερο επαναστατούσα όταν ένας αντίπαλος χάιδευε απλώς έναν δικό μας παίκτη κι όλο το γήπεδο σηκωνότανε στο πόδι, ζητώντας τη κεφαλή του επί πίνακι κι όταν ο κακόμοιρος ο διαιτητής δεν έδινε τίποτε και τ' άκουγε, έλεγα:
-"Μα καλά ρε παιδιά δεν έγινε τίποτε! Είπαμε και πριν, εδώ είναι μπάλα δεν είναι κατηχητικό!" τότε εισέπραττα κάτι εχθρικά βλέμματα τέτοια, που μου κόβανε το αίμα για περαιτέρω αντιδράσεις. Ωστόσο ναι... επαναστατούσα ακούγοντας το:
-"Ρε φίλε μπας κι είσαι με τους άλλους";
Έτσι λοιπόν δεν είχα καταλάβει, γιατί δε μπορούμε να 'μαστε οπαδοί κάποιου πράγματος και παράλληλα να 'μαστε δίκαιοι μ' αυτό; Ε λοιπόν, είπα αυτό το παράδειγμα σε κείνο το προσφιλές μου πρόσωπο με σκοπό να δείξω πως όλοι μας τελικά, είμαστε οπαδοί σ' όλους τους τομείς της ζωής μας, αναλόγως τα θέλω και τα πιστεύω μας κι ότι μα ότι και να μας πούνε δεν αλλάζουμε και δε βλέπουμε κάπως πιο αποστασιοποιημένα κι άρα πιο δίκαια τα πράματα. Αλλά μόλις το εκστόμισα τότε, είδα!
Είδα πως ήμουν... άδικος εγώ! Γιατί αν όντως κατάφερνα (λέμε τώρα) να πείσω πολλούς από τους γύρω μου οπαδούς, πως έπρεπε να δούνε πιο δίκαια τα πράματα, διατάρασσα αυτή την ευαίσθητη ισορροπία, που 'ναι εντέλει και το σκεπτικό αυτών των διπλών αναμετρήσεων. Αν εμείς είμαστε δίκαιοι με τον αντίπαλο μέσα στην έδρα μας, πρώτα του δίνουμε περισσότερη δύναμη και δεύτερα την αφαιρούμε από τη δική μας ομάδα. Κι αυτό θα 'τανε καλό, θα μου πείτε κι ευκταίο να συνέβαινε, αλλά δυστυχώς κανείς και τίποτε δε μας διασφαλίζει ότι ΚΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΘΑ ΔΡΑΣΟΥΝΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ!!!
Έτσι, είναι δίκαιο λοιπόν, ν' αδικούμε μερικές φορές διατηρώντας μιαν ισορροπία που 'ναι τόσον απαραίτητη κι ευαίσθητη!
Αν τώρα θελήσω, αυτό το παράδειγμα από το ποδοσφαιρικό χώρο, να το μεταφέρω στη ...πραγματική ζωή, έχω να πω πως αν έχω ένα καλό φίλο ή ένα στενά δικό μου άτομο, πρέπει να το υποστηρίξω σε μια πιθανή αντιπαράθεση με κάποιον άλλο. Όχι ότι θα 'μαι δίκαιος σε οικουμενική βάση, -αν και παίζει κι αυτό μιας και μπορεί όντως να 'χει δίκιο τελικά-, αλλά θα του 'χω εξασφαλίσει την απαραίτητη μεταξύ τους ισορροπία. Γιατί και τον δικό μου άνθρωπο θα υπερασπίσω και φυσικά ο αντίπαλος θα υπερασπιστεί από τους δικούς του.
Είναι απλά μια άποψη κι ήθελα να τη καταθέσω. Αυτό απαντά και στην ερώτηση: "Πότε μπορώ να 'μαι άδικος ενώ πράττω δίκαια; Κι αντιστρόφως: Πότε μπορεί να 'μαι δίκαιος ενώ αδικώ;" με τη παραδοχή φυσικά πως η δικαιοσύνη είναι μια έννοια σχετική κι ότι οικουμενικά αντικειμενικό δεν υφίσταται σ' αυτό τον κόσμο.
*ΠΗΓΗ: http://www.peri-grafis.com
Όλοι κι όλες θα 'χετε ακούσει για κείνους τους διπλούς αγώνες που γίνονται και στις δυο έδρες εναλλάξ, μεταξύ δυο αντιπάλων, αθροίζονται τ' αποτελέσματα των δυο αγώνων και προκρίνεται κείνη η ομάδα που πέτυχε συνολικά, τα περισσότερα τέρματα. Αυτό μου 'δωσε τροφή τότε, για ένα παράδειγμα περί οπαδών κι έπειτα μου 'δειξε κάτι, που μέχρι τότε δεν είχα μπορέσει να καταλάβω.
Ας το δούμε λοιπόν μαζί:
Έχουμε λοιπόν δυο αγώνες με δυο ομάδες έστω περίπου ισοδύναμες. Θα παίξουνε πρώτα στην έδρα της μιας κι έπειτα στης άλλης, εξασφαλίζοντας ένα είδος δικαιοσύνης. Γιατί στην έδρα της, κάθε μια απ' αυτές θα 'χει πλεονεκτήματα. Θα 'χει το περιβάλλον της (μελέτες έχουν δείξει ότι νιώθουν καλύτερα, όλα τα έμβια όντα στο χώρο τους, απ' ότι αν ήταν κάπου αλλού), θα 'χει το κοινό της κατά συντριπτική πλειοψηφία (πράμα που σημαίνει ότι θα 'χει ανάλογη ψυχολογική υποστήριξη, αλλά και θα μπορεί να τρωθεί επίσης ψυχολογικά, ο αντίπαλος, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να επιτευχθεί ο επιθυμητός στόχος που 'ναι η τελική επικράτηση) και θα 'χει κάπως ευνοϊκή διαιτησία (έστω ένα 60-40% που κι αυτό πάει ανάλογα με την έδρα και παίζει κι αυτό το ρόλο του).
Αυτό λοιπόν είναι ένα είδος δικαίου, δηλαδή να παίξουν οι δυο ομάδες και στις δυο έδρες. Δε νομίζω να υπάρχει καμία αμφιβολία σ' αυτό. Αρκεί φυσικά να τηρηθούν οι κανόνες. Όλοι όσοι παρατέθηκαν άνω.
Εγώ όμως αγαπώ το καλό ποδόσφαιρο. Θέλω να βλέπω καλό θέαμα κι έτσι όταν πάω στο γήπεδο και δε παίζει καλά η ομάδα μου, δε μπορώ να την υποστηρίζω τυφλά. Ειδικά μάλιστα αν η ..."εχθρική" ομάδα παίζει καλύτερα. Τότε δε μπορώ παρά να παραδεχθώ το σωστό. Όταν λοιπόν πήγαινα στο γήπεδο κι έβλεπα κάποιος αντίπαλος να τρώει μια κλωτσιά τέτοια που θα μπορούσε να χάσει ακόμα και το πόδι του, εκνευριζόμουν με τον παίκτη μας. Κι όταν ο καημένος ο διαιτητής τολμούσε να σημειώσει τη παράβαση κι άκουγε τα εξ αμάξης από τους οπαδούς μας, εγώ μιλώντας στους δίπλα έλεγα:
-"Ρε παιδιά, τι λέτε τώρα; Εδώ κόντεψε να τονε σκοτώσει!" και πιο πολύ εκνευριζόμουν όταν μου απαντούσαν... εντελώς μα εντελώς τυφλά και φανατικά:
-"'Ασε μας ρε φίλε... εδώ είναι μπάλα, δεν είναι κατηχητικό!"
Ακόμα πιότερο επαναστατούσα όταν ένας αντίπαλος χάιδευε απλώς έναν δικό μας παίκτη κι όλο το γήπεδο σηκωνότανε στο πόδι, ζητώντας τη κεφαλή του επί πίνακι κι όταν ο κακόμοιρος ο διαιτητής δεν έδινε τίποτε και τ' άκουγε, έλεγα:
-"Μα καλά ρε παιδιά δεν έγινε τίποτε! Είπαμε και πριν, εδώ είναι μπάλα δεν είναι κατηχητικό!" τότε εισέπραττα κάτι εχθρικά βλέμματα τέτοια, που μου κόβανε το αίμα για περαιτέρω αντιδράσεις. Ωστόσο ναι... επαναστατούσα ακούγοντας το:
-"Ρε φίλε μπας κι είσαι με τους άλλους";
Έτσι λοιπόν δεν είχα καταλάβει, γιατί δε μπορούμε να 'μαστε οπαδοί κάποιου πράγματος και παράλληλα να 'μαστε δίκαιοι μ' αυτό; Ε λοιπόν, είπα αυτό το παράδειγμα σε κείνο το προσφιλές μου πρόσωπο με σκοπό να δείξω πως όλοι μας τελικά, είμαστε οπαδοί σ' όλους τους τομείς της ζωής μας, αναλόγως τα θέλω και τα πιστεύω μας κι ότι μα ότι και να μας πούνε δεν αλλάζουμε και δε βλέπουμε κάπως πιο αποστασιοποιημένα κι άρα πιο δίκαια τα πράματα. Αλλά μόλις το εκστόμισα τότε, είδα!
Είδα πως ήμουν... άδικος εγώ! Γιατί αν όντως κατάφερνα (λέμε τώρα) να πείσω πολλούς από τους γύρω μου οπαδούς, πως έπρεπε να δούνε πιο δίκαια τα πράματα, διατάρασσα αυτή την ευαίσθητη ισορροπία, που 'ναι εντέλει και το σκεπτικό αυτών των διπλών αναμετρήσεων. Αν εμείς είμαστε δίκαιοι με τον αντίπαλο μέσα στην έδρα μας, πρώτα του δίνουμε περισσότερη δύναμη και δεύτερα την αφαιρούμε από τη δική μας ομάδα. Κι αυτό θα 'τανε καλό, θα μου πείτε κι ευκταίο να συνέβαινε, αλλά δυστυχώς κανείς και τίποτε δε μας διασφαλίζει ότι ΚΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΘΑ ΔΡΑΣΟΥΝΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ!!!
Έτσι, είναι δίκαιο λοιπόν, ν' αδικούμε μερικές φορές διατηρώντας μιαν ισορροπία που 'ναι τόσον απαραίτητη κι ευαίσθητη!
Αν τώρα θελήσω, αυτό το παράδειγμα από το ποδοσφαιρικό χώρο, να το μεταφέρω στη ...πραγματική ζωή, έχω να πω πως αν έχω ένα καλό φίλο ή ένα στενά δικό μου άτομο, πρέπει να το υποστηρίξω σε μια πιθανή αντιπαράθεση με κάποιον άλλο. Όχι ότι θα 'μαι δίκαιος σε οικουμενική βάση, -αν και παίζει κι αυτό μιας και μπορεί όντως να 'χει δίκιο τελικά-, αλλά θα του 'χω εξασφαλίσει την απαραίτητη μεταξύ τους ισορροπία. Γιατί και τον δικό μου άνθρωπο θα υπερασπίσω και φυσικά ο αντίπαλος θα υπερασπιστεί από τους δικούς του.
Είναι απλά μια άποψη κι ήθελα να τη καταθέσω. Αυτό απαντά και στην ερώτηση: "Πότε μπορώ να 'μαι άδικος ενώ πράττω δίκαια; Κι αντιστρόφως: Πότε μπορεί να 'μαι δίκαιος ενώ αδικώ;" με τη παραδοχή φυσικά πως η δικαιοσύνη είναι μια έννοια σχετική κι ότι οικουμενικά αντικειμενικό δεν υφίσταται σ' αυτό τον κόσμο.
*ΠΗΓΗ: http://www.peri-grafis.com
1 ΑΕΚΤΖΗΔΕΣ ΜΙΛΗΣΑΝ! ΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΕΔΩ!:
Filoi sinagonistes stavros komotini..diavazo gia ton ouelligton kai pragmatika apogoitevome..ton theloume edo kai ena mina re pedkia an den einai kai perisotero..ego xero oti ama thelis ena pexti ton klinis amesos..to apoel ithele to skevo edose stin omada mas 120 xiliades evro,xoris na poulisi ton kalitero tou pexti gia 700 xiliades evro, kai eklise tin metagrafi amesos..etsi einai oi megales omades..oti kai na pite oti eimai mourmouris kai otidipote, exi dikeo filoi sinagonistes o opiosdipote opados tis aekaras mas na niothi apogoitevmenos..persi kai fetos kamnoume tis metagrafes mas sirial..mian o kaviedes,mian o oueligton, mian o nouafor ene etsi re pedkia ene etsi pou doulevkoun oi megales omades..thelo ton? AGORAZO TON KAI ETELIOSE!!!! os tora en pame katholou kala..oti kai na leei i diikisi mas emena tounti stigmi en mou empneoun empistosini..diavazis tis dilosis tou poliviou oti tin triti ena erti o oueligton, meta lali tin pempti, meta tin alli triti kai outo kathexis ospou na klisi se alli omada kai na siopisoume oulloi opos egine je me ton empente..telika en megalonoume san omada..krima pragmatika..iparxei pollis xronos en to amfisvito alla ama kamnoume sirial tis 5 metagrafes pou theloume ti na perimeno sta pio diskola pou ena ertoun..krima..PROUS TO BE AEK!!!!
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με ακατάλληλο περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.
Παρακαλούμε όπως βάζετε ΟΝΟΜΑ ή ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ για να δημοσιευθεί το σχόλιό σας.